fredag 17 januari 2014

Jobb... Plugg... Livet!

Det känns på något sätt som att det enda man gjort veckan som gått är att ha suttit med näsan i Naturkunskapböckerna. Oh well, jag hade ju tänkt bli något i framtiden så det är väl bara att bita ihop antar jag.

Planerna hittills ser ut såhär;

Läsa in Naturkunskap B
Få godkänt i Naturkunskap B
Söka in till sjuksköterskelinjen i Göteborg
OCH
Bli antagen till sjuksköterskelinjen i Göteborg

Det känns faktiskt rätt skönt att äntligen ha en plan över vad jag vill göra i framtiden.
Nu får vi bara hoppas att livet inte tar några idiotiska svängar och levererar en miljard hinder!

________________________________________________________

Jaja, nog tjatat.

Jag är så sjukt efter alla andra och har inte sett denna nyhet förrän idag!
Vafan.
Mötley Crüe är faktiskt, tro det eller ej, ett av mina absoluta favoritband.
Även om jag sett dem flera gånger och att senaste spelningen på SRF 2012 lät så fruktansvärt dåligt att jag var tvungen att gå därifrån efter några låtar så älskar jag detta band.
Om deras avskedsturné kommer till Sverige, råder det inga tvivel om att jag kommer stå längst fram hela spelningen och grina som en liten bäbis.
Jag menar, det blir min sista chans att se världens coolaste man, live!
Ja. Mick Mars ÄR världens coolaste man.
Han är den enda i Mötley som varit asball genom hela karriären, som aldrig varit en mediekåt idiot utan snarare blivit uppmålad som något av en outsider.

Så, vem mer tänker kika på gubbarna om de dyker upp i Sverige för en sista spelning?
Det kanske bara är jag! Så fett det hade varit...

/Öli
 

2 kommentarer:

  1. låt oss bli töntiga bloggare, som alla rockers var för några år sedan. Vi mot stockholmsfjollorna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså jaa, lätt! Vi skulle äga skiten ur alla stockholmsfjollor, utan tvekan. :D
      Fröken Kaos och Tant Olycka på nya äventyr... Eller något liknande ;)

      Radera