onsdag 15 januari 2014

Men vafan, inte igen?

 

Alltså JAG VET!!!!

Jag är så jäkla kass med alla mina bloggar jag startar hit & dit för att sedan tappa lusten totalt och skita i dem. Inte mitt fel att jag älskar att blogga för att sedan hata att blogga och att detta verkar vara ett lika "årligt" förekommande fenomen som att man, varje år, blir äldre.
Fast när jag tänker efter så är det nog mitt fel.
Eller nää, det är min hjärnas fel!

Min hjärna fungerar nämligen på ett speciellt sätt i nästan alla situationer.
Jag hittar låtar jag gillar som fan, lyssnar sönder dem totalt och sedan hatar jag dem tills jag bestämmer mig för att älska dem igen.
Jag kan sitta i flera dagar och bara teckna, tills jag hatar att teckna och det dröjer ett år tills jag rör en penna igen.

And so on. Ni hajar grejen?

Fast givetvis finns det ju undantag.
Jag menar, man KAN ju inte tröttna på Free Bird med Lynyrd Skynyrd oavsett hur många gånger man lyssnar på den - Det är ju ändå världens bästa låt!

Egentligen har jag ingen aning om varför jag startar en blogg just nu.
Eller ifall jag ens förväntar mig att folk ska läsa den, jag har ett sådant sjukt ointressant liv egentligen att det knappt känns värt att blogga om.
Givetvis älskar jag mitt liv och människorna i min närhet, det var inte det jag menade.
Jag menade mer att det händer inte så mycket spännande som inte händer i någon annans liv!
Nu känns det lite som att jag skitit i det blå skåpet, för jag kan inte förklara mig ur detta.

Okej, jag ger det ett försök till;
Jag läser i princip bara bloggar som kända/intressanta människor skriver, vardagliga bloggar som handlar om vardagliga ting är inte så överdrivet intressant enligt mig.
Sen tycker ju inte alla som jag, och det är nog förvisso en jävla tur!

Och ja, kan Blondinbella så kan väl jag?

____________________________________________________________________________


Nu börjar vi om!

Namn: Eleonor
Smeknamn: Elli/Öli

Ålder: 22 på pappret men minst 75 mentalt
Bor: Malmö
Bor inte: Nya Zeeland
Gillar: Musik & mat
Ogillar: Mycket av det som inte är musik & mat
Favoritband: Judas Priest
Favoritmaträtt: Rotmos med fläsklägg eller Korvstroganoff

Om mig: Jag har en naturlig fallenhet för att råka ut för saker
*Skära mig i fingret på rostat bröd
*Skåla på krogen, få glas i ögat & behöva sy 6 stygn
*Snubbla över mina egna fötter
*Jag går in i lyktstolpar & kliver i hundbajs titt som tätt
*Kliva på rulltrappan i fel ände, flyga bakåt, landa på bumbiröven på Malmö C i "rusningstrafik"

Jag har fortfarande inte funderat ut varför jag startar den här bloggen, men jag antar att det kommer visa sig lite längre fram.
Spänn fast säkerhetsbältet så åker vi!

/Elli

5 kommentarer:

  1. Haha, jag är likadan där... sjukt svårt att fullfölja något. Men det har ju sina förklaringar å andra sidan. Jag kommer nog läsa iaf :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var visst fel Google-konto jag var inloggad på...

      Radera
    2. Haha, det är du och jag Sid! Är precis likadan... har tusen idéer som nästan alltid slutar med halvfärdiga saker, eller att jag bara tappar lusten och skiter i dem.
      Yey! Vad trevligt :D

      Radera
  2. Kul att du börjat blogga, nu håller du igång den med annars jävlar i det!!! ;)

    SvaraRadera